02. September 2010, 22:34:02 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: CHAT hver mandag!
2000 medlemmer des-06 ~ 3000 nov-07 - 4000 des-08.
Se våre blogger! på FriendFeed. Vil du være med også? Meld deg på her

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Klar til dyst?  (Lest 8405 ganger)
Marit
Sjæfen *S*
Administrator
Fast inventar...
*
Utlogget Utlogget

« på: 12. April 2008, 00:45:34 »

Jeg har fått denne henvendelsen fra Danmark. Hva mener dere om den?

Hej Marit !

hobbyforum.no

Jeg henvender mig til dig, fordi jeg er indehaver af håndarbejdsforummet www.rokken.dk i Danmark.
På rokken.dk laver vi bl.a social arbejde for de udstødte i det danske samfund, så som de hjemløse og krisecentrer.
Du kan læse mere om det på dette link http://www.rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=21.

Ideen i vores sociale projekter er, at vi samler garnrester ind og strikker af det. Garnresterne kommer både fra private såvel som firmaer. Når vi har modtaget garnet bliver det fordelt på alle de strikkere vi har som er med i projekterne som så strikker både huer, sokker, halstørklæder og fingerløse handsker af det. Når vi har samlet en pæn portion strikkede sager bliver de udleveret til de socialt udsatte grupper. Vi er for tiden knapt 100 varmestuestrikkere.

Vi vil gerne have lavet et rekordforsøg med Guiness World of Records, men da de forlanger en del penge for det, som vi heller vil bruge til garn, tænkte jeg om vi kunne udfordre dit forum til en dyst i Veldedige formål, da i jo også har hjemløse i Norge.

Hvad siger du til det.

Mange hilsner
Bente
Loggført

duvi
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Sandnes

« Svar #1 på: 12. April 2008, 09:24:54 »

Dette hørtes fornuftig ut, den er jeg med på om det er intresse. Synes det er viktig å hj helpe di som trenger det her , ikke bare til uhjelp. Det er flere enn vi tror her heime som trenger hjelp. Jeg er en av di som støtter varmestuen i Stavanger privat, og sender mat til frelserarmeen gjennom jobb. Det er nokk masse vi kan finne på for å bidra her. Dette er jeg gira på å få til  Klem
Loggført

Ingenting er umulig det tar bare lengre tid
kreativ dame
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 12. April 2008, 19:58:31 »

Dette er en ting jeg også vil bruke tide på og garnrester,støtter også Frelsesarmeen og vi legger pakker i det som en gang var julegranen på folkemuseet.
Bare send meg en mail om hva som kreves av meg så er jeg med..alle store ting begynner med det første steget....
Loggført

Synkende garnlager
Marit
Sjæfen *S*
Administrator
Fast inventar...
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 13. April 2008, 01:24:47 »

Jeg spurte hva hun mente med dysten sin, og hun sa noe om å lage mest mulig i sept-okt før neste vintersesong.
Loggført

Åse
Husvarm

Utlogget Utlogget

Hvis tiden ikke er med deg, så vær du med den :o)

« Svar #4 på: 17. April 2008, 11:22:55 »

Dette høres bra ut  SMIL
Åssen går vi fram her da?
Loggført

Min blogg: http://aa65ek.blogs.no/
Konstant Strikkekløe`s Hobbyblogg
*** Flittige hender, varme føtter ***

...oooO...............
...(....)....Oooo.....
....\..(.....(.....).....
.....\_)......)../......
..............(_/.......
siwarv
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: 17. April 2008, 12:31:01 »

Jeg strikker gjerne sokker, sjerf, luer og annet til noen som trenger det.
Loggført
totli
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: 20. April 2008, 22:19:29 »

likar tanken!   Strikke Klem
Loggført

Å tro er å vite at det finnes et hav - uten en gang å se en bekk...
Marit
Sjæfen *S*
Administrator
Fast inventar...
*
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: 21. April 2008, 10:02:48 »

Hun skrev noe om å se hvem som klarte å lage mest i løpet av en måned, for eksempel september i år. Men det vil jo kræsje veldig med vårt Oktoberrosa-prosjekt, ikke sant?
Loggført

hundeuld
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: 21. April 2008, 13:05:10 »

Hej til alle   Jadda

Nu skal i få læse hvad jeg videre har skrevet.

Jeg tænkte om vi feks. fra den 1 september til den 1 oktober 2008 kunne se hvilket forum der kunne lave mest til de hjemløse i vores land.
Så er der jo nogen der ikke kommer til at fryse næste vinter i begge lande, for det skulle være sådan at det i laver afleveres til jeres hjemløse, det samme her i Danmark.. Man kan fint forsætte bagefter, det gør vi på rokken.dk , der skal jo laves julegaver

Det skulle være luffer - huer -halstørklæder -håndledsvarmer og sokker.

Hvordan det skal foregå, hver enkel der laver noget, lægger et billede ind i et bestemt emne på henholdsvis jeres og vores forum, altså jer nordmænd i jeres og os Dansker i vores.

Så når vi kommer til den 1 oktober tæller vi op hvor meget der er lavet, og det forum der har lavet mest, får æren af det, jeg vil lave lidt specielt om vinderne på rokken.dk bagefter, for så kan vi udfordrer andre lande også på et tidspunkt, der er Tysk og Fransk og Svensk forum også.

Det der kræves af jer at i tæller op og at der er en der tager ansvar og lige som holder øje med, at tingene går til de hjemløse bagefter.

Vi har prøvet det før på den måde at vi fik en ansøgning til et drengehjem Mølstrup i Jylland, de manglede 120 huer til julegaver, det tog os 9 dage at lave dem, og vi havde det sjovt imens på forummet.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=5616
En anden gang lavede vi det her
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6458

Håber det har jeres interesse, jeg har haft forespørgelser fra nordmænd på rokken.dk hvordan man gør, så der er interesse for det oppe hos jer.

VIL I VÆRE MED  Jadda
Knus Bente/hundeuld
Loggført

Hilsen
Uldkunstner
Bente Vinding
Danmark
www.hundeuld.dk
www.rokken.dk ( Håndens arbejdes forum )
Marit
Sjæfen *S*
Administrator
Fast inventar...
*
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: 21. April 2008, 14:00:08 »

Hva sier dere, jenter? Klarer vi både Oktoberrosa og dette?
Loggført

Galleri
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: 21. April 2008, 14:25:41 »

Hej Norge
Jeg er også med på Rokken i Danmark og synes det kunne være sjovt, hvis vi kunne lave det som Hundeuld foreslår.

Jeg er selv tovholder for en flok piger, der strikker til de hjemløse og det betyder at jeg indsamler de strikkede ting og får dem semdt videre til de, der ansøger om det. Samtidig har jeg altid garn på lager, så strikkerne kan få nye forsyninger.

Vi sender utrolige store mængder strik ud til væresteder og herberge i hele landet og behovet for hjælp har vist sig at være meget større end vores fantasi rakte til, da vi gik igang.

Vi får stillet vores strikkelyst og får samtidig lavet nogle ting, som andre kan have glæde af hver eneste dag.

Så det kunne altså være sjovt med et dansk/norsk samarbejde

Gruppeklem
Loggført
Marianne G
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Ringerike

« Svar #11 på: 22. April 2008, 23:52:57 »

Hva sier dere, jenter? Klarer vi både Oktoberrosa og dette?

Jeg er søren ikke sikker på hvordan det går med Oktoberrosa i år. Det lå ett innlegg på HB her om dagen der de damene som har drevet så langt takket for seg, og jeg er ikke sikker på hvem som evt overtar. Det står ikke noe på hjemmesidene deres enda, men det kommer kanskje mer info etter hvert?
Loggført

Marianne G
---------------
Min Blogg
hundeuld
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: 30. April 2008, 22:12:05 »

Skal vi gå igang med forbereddelserne  Jadda
Loggført

Hilsen
Uldkunstner
Bente Vinding
Danmark
www.hundeuld.dk
Galleri
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: 01. Mai 2008, 08:27:19 »

Det kunne være sjovt og jeg vil bestemt opfordre strikkerne i min danske gruppe til at deltage

Strikke Strikke Strikke
Loggført
hundeuld
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: 01. Mai 2008, 09:59:32 »

Vi har lagt op til det på rokken.dk  Gruppeklem

http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=99245#post99245
Loggført

Hilsen
Uldkunstner
Bente Vinding
Danmark
www.hundeuld.dk
Sider: [1] 2 3   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!