09. September 2010, 07:53:40 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: GratisOppskrifter.no
Ønsketråd
Oppdateringstråd
Flickr

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Knytebilder med eget fotomotiv, hvordan?  (Lest 2084 ganger)
Sverre S
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« på: 13. April 2009, 19:59:35 »

For mange år siden knytet jeg et bilde, husker ikke lenger hva motivet var. Syntes dette var så morsomt at jeg for et års tid siden knyttet et nydelig motiv med solsikker. Motivet var ferdig trykket på strameie.

Kunne godt tenke meg å knytte mer, men ønsker å bruke egne motiv. Har flere dyr her hjemme som jeg ønsker å fotografere og så lage knytebilder av. Men jeg aner ikke hvordan jeg går fram for å finne riktige garnfarger/typer eller hvordan jeg fører motivet over til oppskrift.

Noen som kan hjelpe?  Hjelp!
Loggført
sifa
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 13. April 2009, 21:53:51 »

Nu er jeg litt ute og ror.Men det var en plass noen hadde lagt ut en link der du kunne gjøre bilder om til mønstre.Men hvor???Og med hensyn til garn,der melder jeg pass.
Loggført
Sverre S
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 17. April 2009, 17:42:28 »

Ja, mener bestemt at jeg har hørt om et program jeg kan bruke på pcen. Tenkte kanskje det var noen strikkefolk som hadde peiling... 

Vil så gjerne knyte  Trygle
Loggført
minimumle
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 08. Februar 2010, 02:00:11 »

Vet ikke om det er til hjelp men pixel hobby har et program hvor du kan omgjøre bilder til pixels.. kanskje lettere for et knytemønster? 
Loggført
Sverre S
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 09. Februar 2010, 17:19:25 »

Ja, nå har jeg hverfall fått ordna meg et program der bildene mine går over i rutenett og med fargekoder. Men, jeg er som sagt helt grønn. Har f.eks en katt jeg vil knute motiv av. Ho har flere nyanser i grått og brunt bl.a. Hvordan går jeg fram for å finne de riktige fargene på garnet? Tenker å bruke norsk ull.

Kan jo nevne at programmet lasta jeg gratis ned, og det heter KG-Chart LE for Cross Stitch
Loggført
mona
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: 11. Februar 2010, 22:23:41 »

Ta med utskriften av bildet til for eks Husfliden. Der har de godt utvalg av både strikkegarn og broderigarn i ull. Er det er stort bilde du skal knytte er det kanskje billigst og greiest å bruke strikkegarn. Finull finnes for eks i mange nyanser av hver farge.
Loggført

Mona

blogg oppdatert 08.09.10
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!