09. September 2010, 07:59:33 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: GratisOppskrifter.no
Ønsketråd
Oppdateringstråd
Flickr

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boktips  (Lest 1227 ganger)
AnnetteK
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Trondheim

« på: 16. Oktober 2009, 20:06:47 »

Jeg har lest ut boka jeg har holdt på med en god stund, nemlig Menn som hater kvinner av Stieg Larsson.
En bok jeg syns var veldig tung og litt kjedelig i starten, men når jeg hadde passert ca 150 siden tok den seg opp, og ble faktisk bra etter hvert. Riktignok ikke den beste boken jeg har lest, men verdt å få med seg.
Jeg så filmen før jeg var ferdig med boka, og fikk meg noen overraskelser.

Nå skal jeg starte på en ny, må bare finne ut hvilken...

Har du ett godt tips til en bok jeg må lese?
Loggført

Camilla L
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 17. Oktober 2009, 00:41:22 »

Hm.. du har jo fortsatt to Stieg Larsson bøker igjen, om du vil fortsette i krimstien da? Nå som du først er inne i Lisbeth Salander-universet. Jeg slukte i alle fall de bøkene rått.

Det er jo vanskelig å foreslå bøker til noen man ikke kjenner, smaken er jo så forskjellig. Men noen bøker jeg har likt veldig godt, er "Øya" av Victoria Hislop (irriterte meg grusomt over språket de første sidene, men så tok historien overhånd) og "Muskat" av Kristin Valla. Av krim holder jeg fortsatt en knapp på Agathe Christie - "Ti små negerbarn" f.eks.

"Frøken Smillas fornemmelse for snø" av Peter Høeg er også god.

Og har du lest "Drageløperen" eller "Tusen strålende soler"? De kan også anbefales (med lommetørkle).
Loggført
AnnetteK
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Trondheim

« Svar #2 på: 17. Oktober 2009, 10:07:50 »

Her var det mange gode tips, flere jeg har tenkt å lese.

Jeg er ganske på altetende på litteratur da

Kanskje vi kan fortsette og gi tips i denne tråden, så har en tråd å se inn i når vi er på utkikk etter en god bok?
Loggført

frøken ij
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Trondheim

« Svar #3 på: 17. Oktober 2009, 10:14:39 »

Om man er intressert i krim så kan jeg anbefale Tom Egeland sine bøker om Bjørn Beltø. De foregår i nåtiden, men har en historisk bakgrunn og gir spennende tolkinger av hva som kanskje har skjedd tidligere i vår historie. Bjørn Beltø er ingen typisk helt, noe som gjør det hele mer troverdig.

Lurer på om jeg har både hørt og lest disse bøkene. Noen bøker er litt kjedelige å lese, men helt klart spennende når man hører dem. Mulig disse bøkene var litt i den sjangeren.. Tror forresten det var det jeg syntes om Stieg Larsson-bøkene også.. hehe Anbefaler igrunn lydbøker. Da kan man strikk samtidig  :wink:

En bok som faktisk funker veldig bra i bokform er Hvitt på hvitt av Ken Follett. Dette er spennende! Likte du bøkene til Dan Brown så liker du nok denne også.

Og til slutt vil jeg anbefale Kjærlighetens kraft av Nicholas Sparks. Dette er ikke krim, hadde det vært en film så hadde det nok stått drama på den.
Loggført

Niemor
Husvarm

Utlogget Utlogget

Garnlager: Stort og nydelig =P

« Svar #4 på: 17. Oktober 2009, 14:13:28 »

Om man skal holde seg innenfor krim sjangeren vil jeg absolutt anbefale P.D. James.
Og Unni Lindell er jo også en god forfatter. Ellers har man jo også forfattere som Karin Fossum og
Gunnar Staalesen's Varg Veum bøker =)

Selv er jeg evig krim elsker og Agatha Kristie er alltid en ener  Hjerter
Loggført

Zoepia
Smartpakken
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Tromsø

« Svar #5 på: 17. Oktober 2009, 16:00:55 »

Jeg har nettopp lest The forgotten Garden av Kate Morton, den var veldig fin. Ellers likte jeg Havets Katedral og Vindens skygge godt. Nå holder jeg på med Hundre år, den nye boka til Herbjørg Wassmo, den går også unna ganske så fort!
Loggført

"No, I was merely reading the Muggle magazines. I do love knitting patterns." -Albus Dumbledore
RenateR
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: 13. Desember 2009, 13:31:21 »

En av mine favoritt forfattere er Robert Ludlum. God gammeldags krim full av spionasje, statshemmeligheter, internasjonale skurker og action. Er forøvrig han som skrev bøkene til filmene Jason Bourne.
Loggført
mirrevirre
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Garnlager: Ute av kontroll

« Svar #7 på: 13. Desember 2009, 16:22:41 »

Cecilia Samartin har veldig fine bøker, de gikk fort unna hos meg. Andre fine bøker er Bienes hemmelige liv og havfruestolen av sue monk kidd. Holder på med snømannen av jo nesbø nå, nesten så jeg ikke får sove jeg =)
Loggført
Zoepia
Smartpakken
Fast inventar...

Utlogget Utlogget

Tromsø

« Svar #8 på: 13. Desember 2009, 18:18:32 »

Anbefaler å lese de to siste bøkene av Stieg Larsson også når man først har lest den første Cheesy Jeg slukte dem på noen dager - og jeg leser vanligvis ikke krim!  I morgen skal jeg reise hjem på juleferie, så da blir det vel med en bok eller to fra flyplassen. Kanskje Bienes hemmelig liv som du anbefaler Mirrevirre, den har jeg ikke lest.
Loggført

"No, I was merely reading the Muggle magazines. I do love knitting patterns." -Albus Dumbledore
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!