09. September 2010, 08:06:29 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Julepynt som kan lages av store og små, tommeltotter og fingernemme...  (Lest 430 ganger)
kreativesprell
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« på: 19. November 2009, 23:38:42 »

Bruk hvit lufttørkende leire, kjevle, pepperkakeformer, stempel med ornamentmønster og litt hobbymaling (f.eks. rød eller gull).

Kjevle ut leira til 3-4 mm tykkelse. Trykk ut former med pepperkakeformer. Deretter trykkes stempelet på figurene. Lag et lite hull til oppheng vha sugerør eller strikkepinne, og nå skal leira tørke (kan ta noen dager). Når leira er tørr kan man enten beholde de som de er, eller man kan male litt oppå trykket. Da kommer mønsteret enda bedre frem. Tre gjennom pent bånd og heng opp. Kjempefine!

Bilde finner du på hjemmesida mi: www.kreativesprell.com   Trykk deg inn på "inspirasjon" og bla nedover til du ser et hvitt hjerte m gullmaling på. Lykke til med masseproduksjon SMIL
Loggført

En venn er en bro til en større verden.

www.kreativesprell.com
AlexLov
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 09. Februar 2010, 21:47:42 »

Det var jammen mye fint på hjemmesiden din!
Idéen med leire og julepynt er jo genial, den telys-holderen var jo kjempekul  Jadda

Jeg så en annen sak jeg lurte litt på, nemlig lateks-såle under tøfler. Jeg strikker sokker, og har prøvd å lage et par sklisikre, men det ble ikke noe stas. Jeg kjøpte en tube som det står Touch Textile på, som man kan "male" under sokken med, la det tørke i 6 timer, for så å strykefiksere det etterpå. Det ble ikke helt som jeg håpet det skulle bli, og jeg lurer på om du vil avsløre ditt triks?
Hvor kjøper du lateks, og hvordan gjør du for å få det på tøflene?

Håper du kan hjelpe meg   Hjelp!

Loggført

kreativesprell
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 10. Februar 2010, 09:55:05 »

Hei på deg!
Så hyggelig at du likte hjemmesiden min SMIL

Det jeg gjør på tøflene er følgende: Kjøper flytende lateks fra www.ullform.no. Dette "maler" jeg på under tøflene i 4-5 lag. Lar det tørke mellom hvert lag. Og da er de fiks ferdige. Eneste jeg lurer litt på er om det kan bli vanskelig hvis du tenker å gjøre det på sokker som ikke er tovet. Dette fordi lateksen er flytende og da kan trekke igjennom sokken. Når jeg tover blir jo materialet mye tettere....

Lykke til!
Loggført

En venn er en bro til en større verden.

www.kreativesprell.com
AlexLov
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 10. Februar 2010, 11:56:01 »

Tusen takk og takk  Tilbe

Jeg har et ullsokkepar som ble prøve-kanin-par, hvor jeg altså prøvde den første teknikken på bare én sokk - jeg har altså en prøve-sokk igjen, så jeg tror jammen jeg skal prøve meg!!
Blir det ikke bra, så får jeg gå over til å tove sokkene litt hvis jeg trenger å sklisikre dem, da blir de jo også mye varmere  SMIL

Takk igjen 
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!