02. September 2010, 22:39:27 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Støtt Hobbyforum ved å handle her

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Charm packs" er det ok?  (Lest 2409 ganger)
Lennie
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« på: 05. Mars 2010, 13:18:05 »

Se på denne siden. Her har de en del charm packs. Er det ok til sitt bruk? Noen som har erfaring med slik handel fra utlandet?
Loggført

Lennie

Lennie
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 06. Mars 2010, 02:04:52 »

Videre ser jeg at en kan få kjøpt noe som kalles " fat quarters" innen quilte-verdenen. Hva innebærer det? Når lønner hva seg; charm packs, fat quarters...
Loggført

Lennie

Linge
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 06. Mars 2010, 20:53:44 »

Jeg har generelt god erfaring med å bestille fra utlandet, men du må huske at det kommer mye porto i tillegg. Og så må du betale moms når du har bestillt varer over 200.- og et fast tollbehandlingsgebyr på 149.-
Loggført
Dolfi
Fersk
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 09. Mars 2010, 00:50:46 »

Hei

"Problemet" med å holde seg under 200kr når du handler fra utlandet (for å slippe å betale moms), er at vekslingskursen kan variere og det er ankomstdagens kurs som gjelder, IKKE den dagen du handlet/betalte = Hvis du f.eks handler fra USA i dag og kursen ligger på 5,8 kan du da handle for ca $34, MEN hvis kursen har gått opp til f.eks 6,5 den dagen pakken kommer til landet er du ca $3,5 (22,75kr) OVER og må da betale moms for HELE beløpet + fortollingsgebyr (totalt ca 204,25kr) når du henter pakken. Så det lønner seg å bruke valuttakalkulator og holde seg 15-20 kr UNDER makssummen på 200kr.

Håper dette ikke var for forvirrende   Lurer på...

Når det gjelder "Charm Packs" vs "Fat Quarter" :
(sitat fra siden)
Charm packs are collections of 5" x 5" squares of fabric = 12,5x12,5cm
Fat Quarters are quarter-yard cuts of fabric cut wide (hence the name fat).
Their approximate size is 18" x 22" = 45x56cm
Loggført

A stitch in time, saves nine  Blunk
Bentemor
Snart husvarm

Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 19. Mars 2010, 10:56:48 »

Jeg har kjøpt en del stoffer fra fatquarter og er kjempefornøyd. har ikke betalt alt dette som står over her for de deler opp sendingene hvis du bestiller mye og du slipper da det tollsurret..de er klar over tollgreiene i Norge så det fikser dem, veldig bra spør du meg grin Charm pack er supert til lappetepper eller hvis du trenger lite stoff til det du skal lage.
Ellers har vel vi quiltere bruk for det meste tror jeg.
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!